Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008

Όταν πήγα στη σχολή κατηχητών...

«...Όταν λοιπόν πήγα στη σχολή κατηχητών της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με δέχτηκαν με δυσκολία διότι είχα χάσει πολλά μαθήματα (τα αρχικά) λόγω του ότι υπηρετούσα τη θητεία μου νωρίτερα στο πολεμικό ναυτικό. Είχα να κάνω εκεί με ιερά τέρατα συμμαθητές, με ανθρώπους ιερωμένους, με πτυχιούχους ή τελειοφοίτους πανεπιστήμιου, και εγώ ήμουν ένας απλός τεχνολόγος μηχανικός.

Ήταν μεγάλο το ρίσκο της διεύθυνσης να με δεχτεί, και με δέχτηκε διότι είχε ακούσει πολλά καλά λόγια για μένα.

Εγώ φίλε, δεν έλαβα το χρίσμα στη σχολή αυτή, διότι ήμουν ήδη κατηχητής επιτυχημένος από την εποχή της δημοκρατίας, επί Γεωργίου Παπανδρέου, στα μέσα της δεκαετίας του ΄60 όταν ανέλαβα κατηχητικό (Εσταυρωμένος, Αιγάλεω) σε νεαρή ηλικία, σπουδαστής τότε στη Σιβιτανίδειο.

Τι έγινε λοιπόν στη σχολή; Στο τέλος της φοίτησης (αυτήν την πρόλαβα!) συνηθίζεται να αναθέτουν σε έναν σπουδαστή να παρουσιάσει ένα μάθημα κατηχητικού (που η διεύθυνση θα υποδείξει) με ακροατές και κριτές βαθμολογητές τους υπόλοιπους συμφοιτητές εκεί στην Αποστολική Διακονία.
Επέλεξαν λοιπόν εμένα να κάνω αυτήν την επίδειξη, για να αποδείξω τη «φήμη» μου, ή διαφορετικά να εκτεθώ και να αποχωρήσω ντροπιασμένος στερούμενος έτσι και του πτυχίου.

Ε, λοιπόν, «αρίστευσα» κατά γενική ομολογία! Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο όπως και με τα παιδιά. Ενθουσιασμένοι οι συμμαθητές μου σηκώθηκαν όρθιοι στο τέλος και με καταχειροκρότησαν!..

Με συγκίνηση στα αναφέρω αυτά, χωρίς καμιά έπαρση...»

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ME PROSOHI DIAVASA TA GRAFOMENA SAS,PERI KATIHISEOS.
TI GINIKE KATOPIN KIRIE MIHALOPOULE?? EFOSON IHATE PETIHI TON STOHO SAS, PERI KATIHISEOS?? TI GINIKE??YIATI AFTI I ANDIZILIKI KATASTASIS, TON ALLON???
EFOSON OLOI IHATE PNEVMA HRISTOU????
EAN THELETE APANDATE.
EVGENIA

P. MICHALOPOULOS είπε...

Δεν σας κατάλαβα. Για ποια αντίζηλη κατάσταση μιλάτε; Για ποιους άλλους; Ποιοι όλοι είχαμε πνεύμα Χριστού;

Ανώνυμος είπε...

unsteMIPOS KATALAVA LATHOS.???
META APO OLI AFTIN TIN KATASTASI,
MIPOS SAS VGALANE EKSO????
KE TA GRAFOMENA SAS, ITAN SAN PARAPONO???
ISOS EGO KATALAVA LATHOS.
SIGNOMI, YIA AFTO.
EVGENIA

P. MICHALOPOULOS είπε...

Δεν με έβγαλε κανένας «έξω»!

Ήμουν κατηχητής μέχρι που έκανα το γάμο μου, στα 40 μου!

Και έχετε την γνώμη ότι «από έξω» φωνάζω; Έχετε τη γνώμη ότι όσοι έχουν γίνει «ένα» με τη διαφθορά (την ομοφυλοφιλία, την κλεψιά, τον οικουμενισμό) ή την ανέχονται, ότι αυτοί είναι «μέσα»; Αν ναι, τότε είστε βαθειά νυχτωμένη…

Ήδη, πριν αφήσω τα κατηχητικά για να ασχοληθώ πλήρως με την οικογένεια, είχα εκδώσει (δυο φορές)ένα βιβλίο μου με «Γράμματα Διαμαρτυρίας» με γραπτά σαν αυτά που γράφω και τώρα (που τότε είχαν προβληθεί στον Τύπο) και το βιβλίο μου αυτό είχε γίνει ευμενώς δεκτό από πολλά πολιτικά και εκκλησιαστικά πρόσωπα (ακόμα και από τον τότε Οικουμενικό Πατριάρχη Δημήτριο), και όλη αυτήν την κρητική την ενσωμάτωσα (έγγαμος πια) στην επομένη (τρίτη) έκδοση του βιβλίου μου, το 1988.

Ανώνυμος είπε...

SAS ZITO SIGNOMI
EKANA LATHOS.
KALI KE EVLOGIMENI HRONIA,
ME YGIA, NA SINEHIZETE TO ERGO SAS.
TO ERGO AFTO POU INE TOOSO DISKOLO.,
KE KANENAS DEN INE IS THESIN NA SAS ANAPLIROSI.
ME FILIKOUS PNEVMATIKOUS, ORTHODOKSOUS HERETIZMOUS
EVGENIA

P. MICHALOPOULOS είπε...

Απάντηση στην κ. Νίτσα:

http://xairete.blogspot.com/2009/01/blog-post_1887.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Mε τη χάρη του Θεού, είμαι χριστιανός Ορθόδοξος, από τη γέννησή μου το 1945 στην Αθήνα. Κατηχητόπουλο τη δεκαετία του '50, και ενεργό μέλος της Εκκλησίας από τη δεκαετία του '60 και εντεύθεν, ως κατηχητής της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Δίδασκα για το Χριστό στα παιδιά, κάτω από αντίξοες συνθήκες, θλιβόμενος για την παθητική έως αρνητική στάση ορισμένων εφημερίων υπευθύνων για τα κατηχητικά.

http://p-michalopoulos.blogspot.com/2008/07/blog-post_7946.html